Konklusjon og oppsummering

At Lexus IS200 er en bil det er lett å være på go' fot med er hevet over tvil. Den er også rimeligere enn BMW 320. Men kan BMW forsvare prisdifferansen?

Publisert

Så langt i sammenligningstesten har vi konkludert med følgende:

Testvinner plass: BMW 320Testvinner komfort: BMW 320Testvinner motor: BMW 320Testvinner kjøreegenskaper: UavgjortTestvinner pris/utstyr: Lexus IS200

Men samtidig kan en kommentar fra en av våre testsjåfører oppsummere våre følelser for de to bilene: "BMW'en kjennes ut som den koster 100.000 mer når du setter deg inn i den". Og selv om denne kommentaren så avgjort er satt på spissen, setter den likevel fingeren på et vesentlig poeng.

Ikke slik å forstå at finishen i IS200 er dårlig. Slett ikke. Men valg av materialer setter et billigere preg på Lexus IS200 enn BMW forhåpentlig noensinne kommer til å gjøre med sine biler.

Men underholdningsverdien?

Likevel gir vi Lexus rett i en ting; IS200 er en skikkelig "Driver's car". Er det veiopplevelsen, følelsen av å kjøre en trimmet gatebil, å ha det gøy når du transporteres fra A til B som er det viktigste, har Lexus gitt et viktig og godt bidrag i mellomklassen med sin IS 200. Det er ingen tvil om at svært mange vil sette disse verdiene høyt, og at det også finnes mange som synes at BMW 3-serie kanskje ikke er den mest spennede bil i denne verden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer