Bortsett fra at sedan-utgaven har fått en ny hekk, har Audi gått designmessig forsiktig til verks denne gangen. Under diverse paneler har det imidlertid skjedd visse endringer. For eksempel har navigasjonen blitt harddisk-basert, mens den såkalte MMI, som brukes for å betjene en lang rekke funksjoner, har blitt oppdatert til det Audi velger å kalle 3. generasjon. Fjernlysassistent, blindsoneassistent og vegmerkingsassistent er nå på plass i ekstrautstyrslisten og den som ønsker å bruke bilen som en sjåførbil kan velge et spesialbaksete tilpasset to.
Meget konkurransedyktig modell
Dagens utgave av Audi A6 fremstår fortsatt som en moderne og tidsmessig bil og kunne nok ha klart seg brukbart en god stund til uten ansiktsløftning. Når det er sagt, bidrar midtlivsoppdateringen til å sikre at A6 også de kommende årene vil fremstå som en svært attraktiv bil.
Det mest interessante ved ansiktsløftingen, sett med norske øyne, er imidlertid at de to innstegsmodellene - 2.0 TDI e og 2.0 TFSI - har blitt gjerrigere og rimeligere. Det faktum at den nye 2.0 TDI-motoren i tillegg oppleves som en mer kultivert og stillegående motor, sørger for at A6 2.0 TDI e fremstår som et enda bedre kjøp enn dagens utgave.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger