Konkurrenter

Vår sammenligning viser at Kawasaki med Drifter har klart å lage en svært konkurransedyktig glider.

Publisert

For ingen andre klarer å levere hele 1.470 kubikk for den nette sum av 170.000 kroner. Harley-Davidson leverer mange potensielle konkurrenter for Drifter og vi har valgt ut FLSTC Heritage Softtail Classic. Men felles for HD-syklene er de høye prisene, mellom 250.000 og 290.000 kroner. Hvis du velger en FLSTC må du ut med 250.000 kroner, hele 80.000 kroner mer enn hvis du velger en Drifter. Til gjengjeld er vindskjerm, lærvesker og ekstralys standardutstyr.

"Liten" Honda

Honda VT 1100 C2 Shadow er også en glider med nostalgisk tilsnitt, men har en mye mindre motor enn Drifter og FLSTC, "bare" 1.099 ccm. Det betyr færre hester og lavere dreiemoment. Til gjengjeld er Shadow billig, 145.000 kroner, og har en svært elegant design.

Yamaha med V4

Yamaha XVZ 1300 A Royal Star har en V4-motor under tanken, men er likevel en ekte glider. Den har flere hestekrefter enn Drifter, og nesten like kraftig dreiemoment. XVZ 1300 har blant annet to skivebremser foran, og en litt mindre forskjerm. Den ser derfor ikke like antikk ut som Drifter. I tillegg koster den 30.000 kroner mer.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer