For tre år siden testet vi BMWs 3-serie i den ladbare versjonen 330e. Vi likte kjøredynamikken og den gunstige prisen, men syntes bidraget fra batteriet var i minste laget. Vi kom bare 19 kilometer på strøm under vår måling, men det skal sies at det var vinterstid med noen minusgrader. Snaut likevel.
I 2018 ble det registrert 642 3-serie i Norge og av dem var 71 prosent den ladbare 330e av første generasjon, som bare kom som sedan med bakhjulsdrift. Det forteller litt om hvor viktig det er med en versjon med ledning og plugg.
Vi var derfor spent da vi satte oss inn i den splitter nye ladbare til BMW. Navnet 330e er det samme og bensinmotoren, en noe ned-tunet versjon av den som sitter i 330i, er lite forandret, men det meste annet er nytt.
Helt ny utvendig og innvendig
Det er nemlig den helt nye generasjon 3-serie som er basis for bilen og det er bare av det gode. Det er ikke for ingenting vi vurderte den som muligens BMWs beste bil ut fra en totalvurdering, i test. Dette er derfor ikke en ny test av modellen som sådan, det kan du lese mer om i den testen.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger