Leserne valgte Volvo XC90

En viktig del av kåringen av Årets Bil er avstemmingen blant dere lesere. Og det er ikke til å stikke under en stol – å ha et produkt som blir foretrukket av leserne gleder kanskje bilimportørene aller mest.

FORNØYD: Glade representanter for Volvo mottok meldingen om at XC90 var lesernes valg. Fra venstre: Fred Magne Skillebæk - redaksjonssjef motorredaksjonen, Julie Kathrine Andresen - KAM Dagbladet, Henrik Schanche - salgsdirektør Volvo, Rune Gutteberg Hansen - PR og Informasjonsdirektør Volvo, Espen Stensrud - redaktør motorredaksjonen.   Foto: Jamieson Pothecary
FORNØYD: Glade representanter for Volvo mottok meldingen om at XC90 var lesernes valg. Fra venstre: Fred Magne Skillebæk - redaksjonssjef motorredaksjonen, Julie Kathrine Andresen - KAM Dagbladet, Henrik Schanche - salgsdirektør Volvo, Rune Gutteberg Hansen - PR og Informasjonsdirektør Volvo, Espen Stensrud - redaktør motorredaksjonen. Foto: Jamieson Pothecary Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Volvo XC90 er på mange måter å anse som starten på det nye Volvo. Den er første modell ut av totalt 16 nye modeller og varianter som skal lanseres de neste fire årene, og det er derfor ekstra spennende for Volvo-organisasjonen hvordan bilene blir mottatt ute i markedet.

Les testen: Volvo XC90

XC90 er med andre ord spydspissen for det som kommer videre. Flopper den, så ser det veldig mørkt ut, men det virker i høyeste grad som om lyset står på.

- XC90 er blitt utrolig godt mottatt ute i markedet, forteller PR- og informasjonsdirektør Rune Gutteberg Hansen.

Han legger til at det er ekstra gjevt at det er bredden av folket som har stemt den frem.

- Veldig mange har et forhold til XC90 fra før, for den oppnådde også stor suksess da vi lanserte den første gangen.

Gutteberg Hansen mener det hjelper at bilen har et mer folkelig stempel enn flere av dens konkurrenter, og at den derfor har større aksept av et bredere folkeslag.

Lyst på en R-Design?

Moderne bil, moderne kommunikasjon

Under lanseringen har Volvo i stor grad benyttet sosiale medier.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer