Dette blir tredje generasjon RX, men så veldig annerledes ser den i grunn ikke ut. Ei heller teknisk snakker vi om noen revolusjon, men snarere en forfining av teknikk de fleste produsenter nok misunner Lexus ganske så betydelig.
Bensin og bensinhybrid
To versjoner kommer, RX 350 og RX 450h. Den norske Lexus-importøren går imidlertid langt i å antyde at kun sistnevnte vil bli tatt inn hit til Norge. Det er kanskje like greit ettersom RX 350 kun drives av bensin, og det i såpass store mengder at den neppe vil være helt i takt med dagens miljøtrender.
Sterkere
450h har i likhet med 350 en 3,5-liters V6er. Legg til den elektriske kraften og den samlede ytelsen blir på 295 hestekrefter. Det er 27 flere enn i dagens RX 400h. Ikke all verdens, og spenningen er kanskje større når det gjelder forbrukstall. Dessverre har Lexus ikke sluppet noen opplysninger om dette. På det må vi nok vente enda en liten stund.
Annerledes interiør
Det er kanskje i interiøret at de største synlige forskjellene ligger. Førermiljøet er helt nytt og preges av den diagonalt beskårede midtkonsollen. For øvrig er interiøret omtrent slik vi venter det i en ny Lexus og kvalitetsfølelsen virker å være god.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger