Hvorfor bildene her er så dårlige? Jo, det dreier seg om en messebrosjyre som har kommet på avveier, er blitt avfotografert og har havnet på Internett. Slike foreteelser er blitt stadig vanligere de siste årene - det er bare få dager siden det skjedde med Audi RS5-brosjyren.
Hvis noen lesere aner likheter i designspråket mellom de nyeste Mazda-modellene og L-Finesse-designen til Lexus skal de vite at det gjør vi også (Mazda 6/Lexus IS og nå Mazda 3/Lexus CT). Som vi forventet er designen mindre spektakulær enn den var på konseptbilen LF-Ch (som du kan lese om her).
Fullhybrid
Nå betyr ikke CT 200h at bilen er forsynt med en toliters-motor, men at den har ytelser tilsvarende en bil med motor med to liter slagvolum. I virkeligheten består bilens fullhybrid-drivlinje av en 1,8-liters firesylindret VVT-i bensinmotor og i tillegg en elektromotor av magnetsynkron-typen. Energilagring er det nikkel-metallhydridbatterier som sørger for. Drivlinjens ytelser presiseres ikke nærmere i brosjyren, men bilen har fire kjøremodi å velge mellom: EV, for ren elektrisk drift (maks. 45 km/t og to kilometer av gangen), ECO, hvor ytelsene strupes og utvekslinger prioriterer økonomisk kjøring, NORMAL og SPORT - hvor ytelsene favoriseres.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger