Lotus er vel et av de særeste og mest interessante bilmerker som finnes. Merket feirer 60-årsjubileum i år og har alltid satt kjøreglede gjennom enkle, men effektive løsninger, i høysetet. Lotus er kjent både for sine minimalistiske sportsbiler, for sin rike formel-1-historie og for sitt datterselskap Lotus Engineering, som utvikler fremtidsrettede løsninger for bilindustrien.
Toåring
Lotus Europa S har nå vært på markedet i vel to år, og utgjorde dermed den tredje modellen i merkets produktrekke ved siden av Elise og "supersport"-versjonen av denne, Exige. Begge er kommet i flere forskjellige varianter og symboliserer Lotus-filosofien med sine sportslige ytelser som er muliggjort mer på grunn av lav vekt vekt enn på grunn av store, heftige motorer.
Siden i sommer har Lotus også kunnet tilby en større modell, også den med midtmotor men med 2+2 plasser; det dreier seg om Lotus Evora.
Lotus er dermed blomstrende og mer aktiv i markedet enn på lenge, og siden merket ble overtatt av malaysiske Proton for noen år siden, har selskapet kunne vie seg til sin hovedaktivitet - produksjon av lette og heftige sportsbiler - uten angst for fremtiden.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger