Lotus Europa S prøvekjørt

Så fikk vi omsider anledning til å prøvekjøre den siviliserte søsteren til Elise.

Publisert
Sist oppdatert

Lotus er vel et av de særeste og mest interessante bilmerker som finnes. Merket feirer 60-årsjubileum i år og har alltid satt kjøreglede gjennom enkle, men effektive løsninger, i høysetet. Lotus er kjent både for sine minimalistiske sportsbiler, for sin rike formel-1-historie og for sitt datterselskap Lotus Engineering, som utvikler fremtidsrettede løsninger for bilindustrien.

Toåring

Lotus Europa S har nå vært på markedet i vel to år, og utgjorde dermed den tredje modellen i merkets produktrekke ved siden av Elise og "supersport"-versjonen av denne, Exige. Begge er kommet i flere forskjellige varianter og symboliserer Lotus-filosofien med sine sportslige ytelser som er muliggjort mer på grunn av lav vekt vekt enn på grunn av store, heftige motorer.

Siden i sommer har Lotus også kunnet tilby en større modell, også den med midtmotor men med 2+2 plasser; det dreier seg om Lotus Evora.

Lotus er dermed blomstrende og mer aktiv i markedet enn på lenge, og siden merket ble overtatt av malaysiske Proton for noen år siden, har selskapet kunne vie seg til sin hovedaktivitet - produksjon av lette og heftige sportsbiler - uten angst for fremtiden.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer