CLS leveres kun som fireseters versjon og i Norge er et helautomatisk firesoners klimaanlegg standardutstyr. I teorien skal det da være mulig med en egen temperatur til hver passasjer.
Bra med plass
Når det er over 4,9 meter mellom snuta og baken forventer man at det skal være mulig å boltre seg litt innvendig også. Foran går det fint, men det lave kupétaket, som også inneholder soltak, gjør at det ikke er mye luft mellom hodet og tak. Baksetet er det beste i kupéklassen, men for de som er over gjennomsnittet høye blir det for dårlig plass i høyden. Bagasjerommet rommer 505 liter og må sies å være stort for en kupé.
Luksus
CLS er en gedigen bil hvor materialer og finish har stått høyt på prioriteringslisten. Selv om vi kjører dyre biler kan vi oppleve at det er et og annet knirk eller gnurk som gjør seg gjeldende over dumper eller ved kjøring på dårlige veier. I CLS, som i flere Mercedes-modeller, er det ikke en eneste ulyd. Det virker som hele interiøret er limt sammen til et stykke. Vi kjørte i hull og over brosteiner og det er fascinerende lite å sette fingeren på. På testbilen vår er hele dashbordet trukket i skinn og et valnøttre eller to har måttet bøte med livet for å pynte opp dashbordet, denne gangen i matt finish.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger