Nordmenn er blitt gale etter elektriske biler. Vi kjøper det vi kommer over. Ikke så rart. De er billige i innkjøp, billige i bruk og har en lang rekke fordeler.
Elektriske sykler begynner også å vinne terreng. Argumentene er åpenbare. Du kommer deg raskt og smidig frem i byen, skjærer gjennom motvind og stitter på setet og tråkker oppoverbakkene i 25 kilometer i timen.
Med batteri mellom bena
Nå begynner de elektriske motorsyklene å komme også. Til og med Harley Davidsson har kastet seg på bølgen. I Norge tilbyr KTM en crosser, men ellers er det stort sett bare firmaet Carpoint har foreløpig det største utvalget til nå, fordelt på to merker.
Klar for elsykkel? Se våre tester.
Energica byr på superbikes og Zero representerer oppreiste nakne brukssykler. Vi har testet deres antatte bestselger Offroaderen DSR.
Den ser ut som en vanlig motorsykkel, er oppbygget nesten tilsvarende og oppfører seg som en, men har noen vesentlige forskjeller. Innenfor ramma finner du et stort batteri, godt plassert lavt nede i sykkelen.
Dette er verdens smarteste hjelm
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger