Det har vært knyttet stor spenning rundt BMW M3 og M4, aller mest på grunn av fronten. Hva du selv synes om den nye looken kan du stemme på litt lenger nede i saken.
Endelig på høyde
Det mest gledelige for M-fansen er at M3 og M4 er på høyde med sine argeste konkurrenter på effekt. Akkurat som Mercedes-AMG C 63, får du M3 i to effektversjoner og nå matcher de i effekt også.
Det er fortsatt en twinscroll rekkesekser på 3 liter under panseret. Den har 480 hester og 550 Nm i standardutførelse og har drift på bakhjula. Den har 6-trinns manuell girkasse og klarer 0-100 km/t på 4,2 sekunder
Competition
For de som vil ha mer kraft, finnes Competition med 510 hester og 650 Nm i dreiemoment.
M3 Competition fås kun i kombinasjon med den herlige 8-trinns M Steptronic girkassa. Til tross for økt vekt, senkes akselerasjonen fra stille til 100 til 3,9 sekunder.
Toppfarten på begge er 250 km/t, men legger du penger på bordet, økes toppfarta til mer kledelige 290 med Drivers Package.
I begynnelsen blir den bare tilgjengelig som bakhjulstrekker, men i løpet av neste år er den også tilgjengelig med firehjulsdriftsystemet xDrive, som gir deg trinnløs overføring av krefter mellom akslene på tideler av et sekund og lar deg koble ut forhjula for ren bakhjulstrekk når man ønsker det. Systemet finnes allerede i BMW M5 og M8 Competition.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger