Ladeluken hadde vært litt vanskelig å få opp de siste gangene, så bileieren trodde først at ladeluken på hennes Volkswagen e-Golf hadde frosset fast.
Dette er et kjent problem på flere elektriske biler. Det etter hvert berømte plastposetrikset – varmt vann i en plastpose for å tine isen – hjalp ikke. Luken hadde gått i vranglås og lot seg ikke åpne.
Flere forsøk på å finne en nødåpner til luken, slik det ofte er på tanklokkene på bensin- og dieselbiler, førte heller ikke fram.
- Bryt den opp!
Dermed var det bare å ringe nærmeste Volkswagen-verksted. Her var det heller ikke mye hjelp å få. Rådet var å bryte luken opp:
- Vi kjenner til problemet. Det er en feil med systemet som åpner luken. Vi må antakelig skifte en liten elmotor som åpner luken. Du må bare bryte den opp. Det er den eneste måten. Så ringer du hit etterpå og bestiller time slik at vi kan reparere den. Men vær forsiktig så du ikke skader lakken på selve bilen, var det beste rådet mekanikeren kunne gi.
Kunden må betale
Etter å ha sjekket registreringsnummeret på bilen, fastslo mekanikeren at dette var en reparasjon som ville bli dekket av garantien.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger