Vi kan bare slå det fast med én gang: Audi e-tron er en gedigen suksess i Norge. Med 3.754 solgte biler i 2020 og øverst på registreringsstatistikken i alle årets tre måneder, er det hevet over enhver tvil at den luksuriøse elbilen er akkurat det nordmenn ønsker seg.
Alle disse bilene er av den «vanlige» SUV-en, i én av de to variantene med tilnavnene 50 (71 kWt-batteri) og 55 (95 kWt-batteri).
Nå kommer snart kupéversjonen, Sportback, som importøren venter å bidra til populariteten. Det er denne vi har tatt med oss på familietesten vår. Bilen Møller Bil har lånt oss er en topputstyrt Audi e-tron 55 Sportback S Line Quattro (Edition One), til en totalpris på rett under millionen (974.100,-).
Med det minste batteriet og standard utstyr kan du imidlertid få Audi e-tron Sportback (50) fra 518.600 kroner.
Mister bagasjeplass
Vi sitter i utgangspunktet veldig godt i bilen. All på- og avstigning, samt lemping av bagasje og utstyr, er enkelt i en SUV. Plassen i e-tron Sportback oppleves imidlertid noe begrenset - alt tatt i betraktning.
De offisielle tallene forteller at bagasjerommet skal få plass til 615 liter. Med setene nede blir dette utvidet til 1655 liter. Vi noterer oss at det sammenlignet med ei stasjonsvogn er i høyden den sporty SUV-en vinner plass.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger