Med en lengde på 3,5 meter, en bredde på 1,49 meter og en høyde på 1,5 meter tar ikke Matiz opp mye plass, men ingeniørene har vært flinke til å utnytte den plassen de har til rådighet. Takhøyden foran er bra, og plassen til bena er tilstrekkelig. Bakseteplassen kan man heller ikke klage på. Benplassen er overraskende bra, og takhøyden holder lenge.
Lite bagasjerom
Dette må naturlig nok gå på bekostning av noe, og det gjør det. I Matiz er det bagasjeplassen som lider. Et volum på 167 liter er ikke allverden, men du får plass til handleposene. Holder ikke det, kan man legge ned baksetet. I SE modellen, som er den best utstyrte, er baksetet dessuten delt i forholdet 60/40.
To versjoner
Daewoo Matiz kommer til Norge i to versjoner, S og SE. Den mest velutstyrte, og bilen importøren velger å satse mest på, heter SE. Standardutstyret er rikholdig med blant annet klimaanlegg, sentrallås, elektriske vindusheisere foran og servostyring. Litt synd er det at Deawoo ikke har blokkeringsfrie bremser som standard, ønsker du det blir prispåslaget 4.000 kroner. Kollisjonspute på førersiden er også standard, og fra desember kan Matiz også leveres med kollisjonspute på passasjersiden.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger