MC-nyhetene 2001: Enda en kjempe-offroader

Fleksibel, brukervennlig, lettkjørt, rask og komfortabel. Aprilia graver frem alt de kan komme på for å beskrive den nye ETV 1000. Det er bare trist at konkurransen er så tøff.

Publisert

Aprilia ETV 1000 vil blant annet konkurrere med 12460">BMW R1150GS, Cagiva Navigator, Honda Varadero, 12765">Triumph Tiger og Yamaha TDM 850. Alle disse syklene, sammen med Aprilia, dekker mye av de samme behovene - og det skal bli hardt for en ny modell å slå til i dette selskapet.

To plugger per sylinder

ETV 1000 er utstyrt med en kompakt V-twin med 60 graders vinkel. Motoren yter 98 hester ved 8.250 omdreininger og dreiemomentet ligger på 97 Nm ved 6.250 omdreininger i minuttet. Hver sylinder har fire ventiler, to kamaksler og to tennplugger. Drivstofftilførselen blir besørget av elektronisk innsprøytning. Motoren har fått flere modifiseringer for at dreiemomentet skal bli best mulig på lave turtall. Blant annet har både kamaksler og ventiler blitt modifisert for å nå dette målet.

Sitteposisjon

Flere av disse syklene er for store for noen førere. Aprilia har forsøkt å bøte på dette med å senke sittehøyden til 820 millimeter. Dette burde gjøre livet enklere for de som ikke er av de høyeste.

Kåpen skal gi masse ly for vær og vind. Den er forholdsvis stor og har også beskyttelse for hendene. Tanken skal i tillegg gi god beskyttelse for beina.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer