MC-TEST: Kawasaki VN1500 Drifter - Nostalgisk blinkskudd

Bestefaren din vil garantert nikke anerkjennende hvis du tropper opp med en VN1500 Drifter. For her er det snakk om gjennomført nostalgi og retro.

Publisert

Kawasaki VN1500 Drifter ser nemlig ut som om den er 50-60 år eldre enn den egentlig er. Her finner du verken karbonfiber, aluminium, plast eller digitale displayer. Derimot finner du klassiske detaljer av typen forvokste skjermer, svart lakk, høyprofildekk, analoge instrumenter, en enorm frontlykt, fotbrett og to stykk bakdempere. Det eneste som på avstand avslører at VN1500 Drifter er et barn av vår tid, er skivebremsene, blinklysene, radiatoren og de moderne bryterne.

Masse kubikk

Kawasaki gjorde med andre ord en grundig designjobb da de bestemte seg for å produsere en nostalgi-sykkel av dimensjoner. Og en slik sykkel fikk selvfølgelig ikke en rekkefirer. Nei, under tanken finner du en durabelig V-twin med hele 1.470 kubikkcentimeter slagvolum. Det betyr at hvert stempel har godt over 700 ccm å boltre seg i.

Slaglengden er på respektable ni centimeter, noe som gir et svært så avslappet og "fiskeskøyteaktig" lydbilde. Men selv om motoren på utsiden ser svært så klassisk ut, skjuler det seg moderne teknologi under topplokk og i sylindervegger. Les mer om motoren i artikkelen 13622">"Motor og kjøreegenskaper".

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer