MC-TEST: R 1100 R - BMWs roadsterkonge

Vi tok BMWs R 1100 R på langtur. Resultatet ble 280 mil på fire dager, og både sykkel og sjåfør fikk kjørt seg. Men hvordan fungerer egentlig en kåpeløs sykkel i regntunge Norge?

MC-TEST: R 1100 R - BMWs roadsterkonge
Publisert

Det må innrømmes at undertegnede ikke har vært BMWs største fan gjennom tidene.

For meg har BMW alltid hatt et litt "gubbepreg", motorsykler som sikkert er vel og bra, men som appellerer mer til hjernen enn til hjertet.

Tidene har imidlertid forandret seg, de siste årene har BMWs modellprogram blitt langt mer spennende -og takk for det.

Spenningen var derfor stor da den nye R 1100 R Roadster ble trillet ut fra importørens garasje.

Tøff

Personlig synes jeg at roadsteren har et tøft utseende. Hvorvidt dette er et tegn på jeg begynner å bli gammel, får andre vurdere... Nysgjerrige blikk fra et utall nordmenn tyder likevel på at jeg ikke var alene om min vurdering. Motor og teknikk ligger helt åpent, og en ekte roadster har selvsagt ingen kåpe. Men hvordan er den egentlig på norske veier? For å se om kjøreegenskapene stod i stil med utseendet bestemte vi oss for å ta BMWen på en ordentlig langtur.

Planen var Oslo - Kjøpsvik i Nordland - Oslo på fire dager. Galskap sa de fleste, en fin tur sa vi, men i vårt stille sinn konkluderte vi raskt med at det ville avhenge helt av sykkelens egenskaper.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer