Mégane danner basisen for ganske mange modeller, også noen som ikke bærer samme navnet. Scénic og Grand Scénic er i stor grad basert på den nye kompaktklassebilen, men fremstår ganske annerledes. Scénic og Grand Scénic er rendyrkede fleksibiler og har vært svært betydningsfulle for dette segmentet i flere år.
Renault selger ikke all verdens i Norge, men står sterkt i Europa. Det er ikke minst takket være modeller som dette; Mégane stasjonsvogn, Scénic og Grand Scénic.
Forlenget stasjonsvogn
Mégane stasjonsvogn er rett og slett en stasjonsvognversjon av bilen vi prøvekjørte helt på tampen av fjoråret. Men hekken er naturligvis annerledes og akselavstanden forlenget med drøyt seks centimeter. Det gir bedre plassforhold også inne i kupeen. Mange motorer er tilgjengelige, men her i Norge blir det trolig en 1,5-liters dieselmotor på enten 90 eller 110 hester som er mest aktuell. I tillegg finnes det en 1,6-liters bensinmotor med 100 eller 110 hestekrefter, samt en 1,4-liters turbomotor med 130 hester.
Scenic og Grand Scenic
Scénic er en litt annen tilnærming til familiebiltemaet. Her har man satset mer på høyde og fleksibilitet enn lengde. Her blir det nok dieselmotoren med 110 hester, samt en 2,0-liter med 130 hester som blir mest aktuelle. Bensinmotorene på 110, 130 og 140 hester kan også nevnes. Sistnevnte kan leveres med automatgir.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger