Test: Polestar 2 møter Tesla Model 3 Long Range

Mer genial enn Tesla?

Hvilken er egentlig best?

EL-DUELL: Polestar 2 er billigere, har større batterikapasitet, er sterkere, trekker mer på hengerkroken og laster mer. Men Tesla biter tilbake med at den er lettere, går lenger og er raskere både i aks og i toppfart. Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

Polestar 2 er en av de viktigste bilnyhetene i år. Den har vært hypet lenge, og fabrikken var blant de første som måtte stenge på grunn av corona-utbruddet, men også en av de første som åpnet igjen.

Og nå rulles den ut til kundene. Den går rett i strupen på Tesla Model 3 Longe Range.

Og Kina-svensken har noen ess i ermet for introduksjonsmodellen.

Polestar 2 er nemlig billigere, har større batterikapasitet, trekker mer på hengerkroken og laster mer.

Men Tesla biter tilbake med at den er romsligere, lettere, går lenger og er raskere både i lading, aks og i toppfart.

Bilene ingen egentlig vil ha

La oss være ærlige. Nordmenn vil ha SUV eller stasjonsvogn. Det er en grunn til at du aldri ser en Octavia kombi og at VW sluttet å selge Passat sedan.

Men har man noe å by på, som her: pris, prestasjoner og firehjulstrekk, har nordmenn vist stor evne til å svelge kameler.

Skandinavisk look?

Polestar 2 er første elbil ut fra Volvo/Geely, og de velger en blanding av SUV og kombi. En kupeaktig skapelse med halvhøy bakkeklaring og offroad-skjermbreddere.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer