Audi har gitt RS6 tilnavnet Plus og føyd til ytterligere 30 hestekrefter. Toppeffekten er dermed så høy som 480 hestekrefter og sammen med den nye motoren kommer det også noen nye farger.
Også mer fleksibel
480 hestekrefter er i seg selv en enorm motor og når du i tillegg har 560 newtonmeter tilgjengelig fra 1.950 og helt til 6.000 omdreininger har du krefter uansett hvor turtelleren befinner seg på skalaen. Maksimalt dreiemoment er dermed også strukket 400 omdreininger høyere enn på en "vanlig" RS6.
To ekstra radiatorer
Det er motorelektronikken som er modifisert for å hente ut den ekstra effekten. Vi vet selv at denne V8-eren lager mye varme. Å åpne panseret på denne bilen etter en kjøretur er omtrent som åpne stekeovnsdøren etter brødbakst. Med 30 hestekrefter ekstra ble utfordringen med å håndtere varme enda større. På RS6 Plus har hver ladeluftkjøler fått en ekstra radiator.
Ytelsene blir også bra. 100 passeres etter 4,6 sekunder, 0,3 sekunder bedre enn RS6, mens toppfarten fortsatt er begrenset til 250 kilometer i timen.
Farger og pynt
RS6 Plus er utstyrt med 19-tommers felger og eksosrørene er nå mørke i stedet for blanke. RS6 PLus er også en centimeter lavere.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger