Klassen for store SUVer med klare ambisjoner for tøft terreng blir stadig mindre. Klassen for store SUVer med ambisjoner for landeveien blir stadig større. Nissan Patrol hører til den førstnevnte klassen, og selv etter ansiktsløftningen fremstår den som en tøffing.
Mer luksus
En stor firhjulstrekker blir av mange grunner dyr, særlig trekker kravet om motorisering opp prisen. Nissan Patrol koster i dag over 700.000 kroner som personbil, og kunder i denne prisklassen krever at bilene er velutstyrte. Med det nye interiøret på plass er Patrol blitt mer luksuspreget.
Eksteriøret er fortsatt på den trauste siden. Riktignok har Patrol nå fått 17-tommers felger som standard og integrerte stigtrinn. Også fronten og hekken er oppgradert, men det er fortsatt og heldigvis mye igjen av den orginale og robuste designen.
Litt sterkere
En effektøkning som vel egentlig bedre kan beskrives som en effektjustering med sine to ekstra hestekrefter gjør at Patrol nå stiller med 160 hestekrefter. Dreiemomentet skal også ha økt ifølge pressemeldingen fra Nissan.
Patrol er på plass i ny versjon i oktober, og blir tilgjengelig både som femseter og varebil.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger