Mer sprekt fra Nissan

Nissan er ruset på kraftsuksessen GT-R og jobber videre med en enda råere versjon.

Publisert
Sist oppdatert

Nissan har ikke før sluppet GT-R på markedet før det dukker opp spionbilder av en enda heftigere variant. GT-R V-Spec har små visuelle forandringer fra GT-R, men desto større forbedringer under panseret. Ryktet går ut på at Nissan vil ned til 7,25-runder på Nürburgring, og det dermed er nødvendig med mer futt under panseret. Beste runde med den lanserte GT-R er 18 sekunder tregere, og for å forbedre tiden så mye rundt ringen må det gjøres store endringer.

Mer motor og mindre vekt

Dagens GT-R har 480 hestekrefter og 588 newtonmeter. Spionene tror at effekten i V-Spec vil ligge opp mot 550 hestekrefter. Samtidig regner de med at Nissan ikke er fornøyd med sideflesket til GT-R som veier hele 1.740 kilo. Spekulasjonene går også ut på at V-Spec skal slankes med 150 kilo. For å oppnå dette vil Nissan mest sannsynlig benytte seg av mye karbon og andre lettvektsmaterialer.

Vi regner med at GT-R V-Spec vil få betydelig oppgradert understell og bremser.

GT-R i dagens form har sluppet ut på noen markeder, men når V-Spec dukker opp er vanskelig å si.

Store bilder finner du her.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer