Mercedes C-klasse ladbar

Daimler-konsernet gjør det klart at de anser en stadig mer utbredt elektrifisering som uunngåelig.

RIMELIGERE LADBAR: Sist vi kjørte en ladbar hybrid fra Mercedes, var det en bil til 1,3 millioner - S 500 Plug-in Hybrid. Men her ser vi en som blir adskillig mer tilgjengelig - og praktisk. Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid, heter den - til tross for at bensinmotoren bare er en 1,9-liter.  Foto: DAIMLER
RIMELIGERE LADBAR: Sist vi kjørte en ladbar hybrid fra Mercedes, var det en bil til 1,3 millioner - S 500 Plug-in Hybrid. Men her ser vi en som blir adskillig mer tilgjengelig - og praktisk. Mercedes-Benz C 350 Plug-in Hybrid, heter den - til tross for at bensinmotoren bare er en 1,9-liter. Foto: DAIMLER Vis mer
Publisert
Sist oppdatert

I forkant av bilutstillingen i Detroit, som åpner denne uken, viser Mercedes-Benz sin tredje ladbare bil på relativt kort tid.

Etter den hel-elektriske B-klasse Electric Drive og den formidable S 500 Plug-in Hybrid, som begge ble testet av Dinside i løpet av 2014, er det nå merkets representent i mellomklassen, C-klasse, som får elmotor og batteripakke som kan lades fra stikkontakt.

For ikke lenge siden kjørte vi prototypen på en ladbar BMW 3-serie og nykommeren fra Mercedes fremstår som en direkte konkurrent til denne.

Mercedes holder kortene relativt tett inntil brystet angående detaljer, men en del informasjon sitter vi da på. For det første: Dette blir ikke en svært rimelig versjon av C-klasse, men vil befinne seg ytelsesmessig nærmere det øvre sjikt.

Mer «folkelig»

Men det vil bli et adskillig mer demokratisk alternativ i ladbar hybrid-klassen enn nevnte S 500 Plug-in Hybrid til nær 1,3 millioner, dette takket være hyggeligere avgiftsutslag på denne typen bil.

Les også: Vi har testet Mercedes-Benz C 250 BlueTec 4Matic stasjonsvogn.

For om den totale ytelsen fra hybridsystemet oppgis til 275 hestekrefter og hele 600 newtonmeter, så stammer en god del av dette fra en elektrisk motor. Bensinmotoren er den samme som den man finner i C 250. Det er en 2.0 bensinmotor som i 250 yter 211 hestekrefter og, godt hjulpet av turbolading, 350 newtonmeter. Vi kjørte denne senest i CLA 250 4Matic.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer