Nye E-klasse stasjonsvogn er det vi tradisjonelt kaller en fin bil. Designen er noe omdiskutert men føyer seg fint inn i merkets fornyede stil som også går igjen i C-klasse, GLK og til og med roadsteren SL. Men bilen er umiskjennelig Mercedes også som stasjonsvogn og vi synes den preges av en viss grad av luksuriøs autoritet.
Lastehest
Og så er den stor. Med sine 490 lengdecentimeter går den utenpå det meste i øvre mellomklasse mens bredden på 185 og høyden på 151 centimeter henholdsvis, er mer "normale". Uansett, og det er jo tross alt det vesentlige med en stasjonsvogn, bagasjerommet er gedigent - utvilsomt klasseledende. Med baksetet på plass oppgis volumet til nesten 700 liter og med setene nedfelt er det nesten to kubikkmeter lastevolum som blir tilgjengelig. Ved selvsyn kunne vi uansett konstatere at det er ekstremt god plass til bagasjen i denne bilen.
Gunstig pris
Mye bil for pengene er kanskje et vel drøyt uttrykk å bruke om denne bilen som tross alt starter på en halv million, men at det er mye Mercedes for pengene er det ingen tvil om. Dette er den hittil rimeligste E-klasse stasjonsvogn både i forhold til ytelser og i forhold til konkurrentene. Og etter å ha kjørt den og undersøkt nærmere interiøret i stasjonsvognen må vi si oss imponert over arbeidet Mercedes har lagt ned, og over at prisen ikke har blitt høyere.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger