Mercedes ML oppgradert

Mercedes-Benz’ premium-SUV ML er klar for en midtlivsoppdatering.

Publisert
Sist oppdatert

Som forventet er nå den store luksus-SUVen klar for en lett oppfriskning omtrent midtveis i livet. Det er nå tre år siden bilen ble lansert og forventet levetid for denne generasjonen er om lag syv år. Etter at ML kom på markedet har både BMW X5 og Audi Q7 kommet i splitter nye drakter og sånn sett er det greit for Mercedes å friske opp produktet sitt nå.

Designendringer

Skjønt, annen generasjon ML har alltid vært en god bil, og det er heller ikke snakk om de helt store endringene i forbindelse med denne faceliften. De viktigste vedrører stort sett utseendet.

I fronten legger man for eksempel umiddelbart merke til ny støtfanger, grill og frontlykter. Også sidespeilene, baklyktene og støtfangeren i hekken er nydesignede og med på å gi ML et litt annerledes uttrykk.

Interiør

Innvendig er det også mindre justeringer i form av noen nye materialer og fargekombinasjoner og dessuten nydesignede seter. I tillegg har informasjons- og underholdningssentralen Command blitt oppgradert med flere funksjoner og enklere betjening.

Lavere forbruk

Rent teknisk er det sant å si ikke stort å melde. Motorene har blitt finpusset og leverer nå forbrukstall opptil 0,04 liter lavere per mil. Minstemann er fortsatt ML 280 CDI med 190 hestekrefter. Kraftigst er ML 63 AMG med 510 hester og en 0-100-tid på fem blank. Sistnevnte har forøvrig fått litt ekstra styling sammenlignet med de andre. Nytt er blant annet et stort firkantet luftinntak i fronten.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer