MGTF erstatter MGF

Britiske MGF har vært på markedet siden 1995 og blir nå avløst av en vakker etterfølger - MGTF.

Publisert
Sist oppdatert

MGF har ikke solgt spesielt godt i Norge de to siste årene, i hvert fall ikke hvis vi sammenligner med hovedkonkurrenten Toyota MR2. Vi tror en av årsakene bak den sviktende populariteten er MGFs utseende. MGF, med sine store ovale frontlykter og runde former, ser nemlig etter vårt syn litt for snill ut. En roadster skal liksom være litt hissig og maskulin, slik for eksempel MR2 og BMW Z3 er.

Sportslig utseende

Derfor ble vi positivt overrasket da vi så bildene av MGTF. Desigmessig er bilen etter vårt syn et stort fremskritt. Bilen har et sportslig uttrykk og ser i motsetning til MGF ut som om den er laget for fart. Frontlyktene, som inneholder både nær-, fjern- og blinklys, er tidsriktig mandelformede og grillen har fått en bred horisontal rille. Profilene som løper mellom for- og bakhjulene har blitt mer markert, i likhet med det tøffe luftinntaket.

Nytt fjæringsoppsett

Ifølge MG er det ikke bare utvendig at bilen har gjennomgått en kraftig ansiktsløfting. MGTF har blant annet også fått et helt nytt fjæringsoppsett og et nytt interiør.

Fire motorer

Dagens MGF er i Norge kun tilgjenglig med én motor, en 120-hesters 1,8-liter. I det store utland er bilen også tilgjengelig med en 115-hesters 1,6 liter og en 160-hesters versjon av 1,8 literen.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer