Mildere Cayman til sommeren

Motoren sniker seg forover også i Porsches tosetere, og midtmotorkupeen Cayman kommer nå i en litt mindre avgiftstynget utgave.

Publisert
Sist oppdatert

På samme måte som i roadsteren Boxster følger Porsche opp med en 2,7-liter. Denne versjonen av boksersekseren yter med 245 hestekrefter noen få hestekrefter mer enn i Boxster, men den er en oppgradering som sikkert også roadsteren får etter hvert.

Sprek nok

Porsche får til brede dreiemomentregistre, og 2,7-literen i Cayman leverer 273 Nm mellom 4.600 og 6.000 o/min. Også det noen få Nm mer enn i Boxster, og Cayman klarer 0-100 km/t på 6,1 sekunder – tidelen raskere enn Boxster. Også toppfarten er noen km/t høyere, den litt luftmotstandsnillere Cayman gir seg ikke før 258 km/t.

Billigere

Bare avgiftsforskjellen mellom Cayman og Cayman S vil være over 100.000 kroner, og vi tipper at Cayman vil legge seg 150.000-200.000 kroner under Cayman S. Cayman S koster 950.000 kroner før ekstrautstyr.

På ekstrautstyrslisten finner vi en sekstrinns manuell girkasse, standard er femtrinns, og en automatgirkasse med rattmonterte skifthendler. Sekstrinnskassen er kun mulig å kjøpe i kombinasjon med aktive dempere.

For å skille Cayman fra Cayman S skal du se etter trapesformet enderør på eksosanlegget, sorte bremsekalipere og sorte spoilerlepper.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer