Miljø- og finanskrise?

AMG har sitt hovedkvarter i Affalterbach. Der jobbes det tydeligvis uavhengig av situasjonen i resten av verden.

Miljø- og finanskrise?
Publisert
Sist oppdatert

Vi må nok vente til neste år, og litt ut på året også, før den nye E-klassen dukker opp. Like sikkert er det også at Mercedes ikke vil svekke sin premiumstatus ved ikke å lansere AMG-modeller.

E 63 AMG kommer nok ganske tett på de mer vanlige modellene. På bildene ser man at kamuflasjen er på vei av og det blir lettere og lettere å se for seg hvordan bilen vil se ut.

For E-klasse sin del vil den også miste de runde lysene foran, og få lys som i noe mer grad vil ligne på facelift av SL eller CLS.

Motor

Vi regner ikke med at 6,2-literen til Mercedes som heter 63 AMG, blir byttet ut med det første. Det siste nye går ut på at det er denne motoren som vil bli brukt også i ny variant. Denne motoren finnes i effekter fra 457 (C63) til 525 hestekrefter (CL63). Lyden er et av varemerkene til AMG, og motoren skal høres ut som utemmet torden. Da er det riktig.

Når man fyrer en CL 63 AMG på morgenkvisten høres det slik ut. Sett deg på bassen, ta bilde og send det til stian@dinside.no (Aktivér subwoofer og sett volumet på fullt):

Vi har kjørt en rekke 63 og 55 biler:

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer