Vi kjører mye spektakulært i redaksjonen, men det er svært lenge siden vi har opplevd maken til respons som vi har fått med den dypt gule Supraen. Og heldigvis i positiv forstand.
Uansett hvor den har vært parkert, har det sirklet unger rundt den. Både barn og voksne spør om å få ta bilder, den er rett og slett ei stjerne.
Drøy design
Det mest gledelige for en bilinteressert biljournalist, er at veldig mange vet hva det er også. Supra har ei langt høyere stjerne blant folk enn det jeg trodde. Selvsagt har den heltestatus i Gatebil- og driftingmiljøet. Der kryr det av den forrige modellen, men den nye har tydeligvis gjort seg bemerket langt utenfor de som lever og ånder for styling- og tuning.
Og det er ikke vanskelig å skjønne. Toyota har som vanlig makset designen. Det lange panseret gjøres ennå grommere med relativt høy profil over forhjula.
De brede forlyktene og spoilerne som slikker bakken får den til å se paddeflat ut. Det bulete taket får tankene til å føres mot designhuset Zagato og de smale vinduene ser nesten ut som et hjelmvisir.
Og hekken avslutter godt. Skikkelig bulete bakskjermer, en utrolig ducktail-spoiler og diffuserarrangement får den til å se skikkelig planta ut. Den har nesten like drøy linjeføring som de ekstreme TWR-bilene fra 2000-tallet.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger