Mindre Panda i Panda

Etter 23 år og 4,5 millioner produserte eksemplarer får firkantete lille Panda en arvtager.

Publisert
Sist oppdatert

LISBOA (DinSide Motor): Det er en velfødd odelsgutt som er klar til å overta, og nye Panda vil på mange måter bryte med det forgjengeren sto for.

Ikke lenger klasseløs

Ur-Panda var så vidt spesiell at den stilte utenfor konkurranse, det gjør ikke den nye. Etablert i klassen for småbiler med god takhøyde er allerede storselgere som Toyota Yaris, og biler som ligner mye på nye Panda – Opel Agila/ Suzuki Wagon R.

Nye Panda er komfortabel nok til å ta opp konkurransen, og selv om den ikke inneholder nyvinninger for plassutnyttelse i et lite karosseri, gir den god nok plass til å dekke bilbehovet for mange. Dessuten har den et heldigere design enn mange av konkurrentene, den firkantete formen er elegant skjult ved hjelp av vindusformer og skjermprofiler.

Panda under tvil

Ur-Pandaen var av typen bil der sølete gummibukser eller et dårlig organisert flyttelass passet inn fra første dag. Brukspotensialet lå på en måte klart i den enkle og røffe innredningen. Slik er det ikke i samme grad med den nye, det er ikke sete- og dashbordtrekk som går rett i vaskemaskinen eller seter som kan taes ut ved storrengjøring. Nye Panda er rett og slett mer vanlig bil.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer