Misnøye overrasker bilforhandler

I februar 1998 solgte Møller Ryen en VW Golf Highline som kunden senere har hatt mange problemer med. Da DinSide tok kontakt, var forhandleren ikke klar over at kunden fremdeles var misfornøyd med bilen -- ett år etter kjøpet. Noe overrasket oppfordrer bilforhandleren til dialog.

Møller Ryen reklamerer med "Norges største utvalg" i biler, men følger forhandleren opp kundene sine bra nok?
Møller Ryen reklamerer med "Norges største utvalg" i biler, men følger forhandleren opp kundene sine bra nok? Vis mer
Publisert

Etter at DinSide ble kontaktet av uheldige bilkjøper Christer Buschmann, tok vi kontakt med Serviceleder hos Møller Ryen, Gunnar Stokke, for å høre hans versjon av saken. Stokke har vært Buschmanns kontaktperson siden bilen ble utlevert i august, 1998.

Uvanlig

I følge Stokke er det ikke vanlig å ha så mange problemer med en ny bil som det Buschmann har hatt.

- Når man kjøper ny bil skal man ikke forvente at ting er feil. Men noe kan jo skje med nye biler også, sier Stokke.

Overrasket

Stokke ble overrasket da DinSide kunne fortelle at Buschmann fremdeles var misfornøyd med bilen og bilkjøpet.

- Jeg er fullstendig klar over at han har hatt mange problemer med bilen, men jeg føler at vi har strukket oss så langt vi har kunnet.

Stokke sier at Møller Ryen alltid (etter at Stokke overtok som Buschmanns kontakt) har latt Buschmann bruke lånebil når hans egen har vært inne på verkstedet (bortsett fra to ganger, da forhandleren ikke hadde ekstra bil tilgjengelig, pluss da Golfen ble levert inn på kveldstid, i følge Buschmann). I tillegg har verkstedet tatt seg av Buschmanns bil på dagen når han har hatt problemer, og Møller Ryen har lovet Buschmann kompensasjon for bryderiet han har hatt.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer