... men da trengs et bredere modellspekter. I 1998 var merket representert i alle viktige segmenter, med småbilen Colt, kompaktbilen Lancer, de populære mellomklassebilene Carisma og Galant, fleksibilen Space Wagon og terrengbilen Pajero. I dag er det huller i produktrekken; i den viktige mellomklassen har både Carisma og Galant takket for seg.
Nytt fra røttene
Mitsubishi begynte faktisk å lage biler alt i 1917, selv om det først var i 1959 full-skala produksjon begynte. Merket opparbeidet seg på sekstitallet grundig ekspertise på området firehjulstrekkere ved å produsere amerikanske Jeep på lisens. Slik utviklet de sin egen Pajero som i dag er en av favorittene i SUV-markedene. I motorsport har rally-utgaven Pajero Evo de siste årene hatt enestående suksess i Dakar-rallyet.
For å bli et mer spennende merke trengs litt mer krydder - også på SUV-fronten. I så måte er konseptet Nessie, som vi ser bilder av her, interessant. Det dreier seg i følge pressemeldingen fra ItalDesign, som har utviklet bilen i samarbeid med Mitsubishi og Linde-gruppen (systemer for utnyttelse av hydrogen-energi), om en dyptgående analyse av fenomenet SUV. Designmessig gjør nytenkningen seg utslag i en kupé-lignende fasong. Den kalles 2,5V for to og et halvt volum. Blant annet forlenger frontruten seg bakover slik at det blir et slags glass-tak som gjør innemiljøet lysere.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger