Outlander finnes nå med 136 og 160 hestekrefter. Vi har visst en stund at en turboversjon er på vei, og her er den.
Likt med Evolution VIII
Motoren i Mitsubishi Outlander Turbo er den samme som benyttes i Mitsubishi Lancer Evolution VIII. Den har toliters slagvolum, fire sylindre, totalt 16 ventiler og turbo, og ladeluftkjøler. I Mitsubishi Outlander yter den 202 hestekrefter og har et dreiemoment på 303 newtonmeter.
Bilens topphastighet er 220 kilometer i timen og sprinten fra 0 til 100 går unna på 7,7 sekunder. Dekkene er i dimensjonen 215/55-17 dekk og den har selvsagt firehjulsdrift.
Outlander Turbo vil skille seg fra de vanlige variantene med runde tåkelys, luftinntak på panseret, fargeavstemte støtfangere og beskyttelseslister. Alle Outlander fra og med 2005 modellene får også en ansiktsløftning.
Pris
Outlander Turbo vil bli lansert i Norge høsten 2004 og vil koste 419.900 kroner. Den store konkurrenten blir Subaru Forester Turbo. En sammenligning av motor og ytelser finner du her:
Stort bilde finner du her.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger