Mitsubishi Pajero (2001)

Dette er en av de mest ettertraktede firehjulstrekkerne i Norge. De holder seg godt i pris, men det er fortsatt mulig å gjøre et kupp…

Foto: Autofil
Foto: Autofil Vis mer

Skulle du i stedet for en kjedelig brukt personbil foretrekke noe barskt eller macho, er en skikkelig firehjulstrekker et godt valg. Ikke en vanlig SUV-bil uten permanent firehjulstrekk, men en ordentlig offroader. Mitsubishi Pajero er en slik bil. Muligheten for å koble inn permanent firehjulstrekk, samt lavgirserie gjør den overlegen i terrenget.

Common Rail-dieselmotoren på 3,2 liter yter 165 hester og 373 nm, noe som gir krefter i overflod og et massivt skyv du ikke trodde var mulig i en bil i denne klassen. Dette er mer enn nok til å ta seg frem i godt tempo og i tillegg kunne trekke tunge lass (den kan trekke nesten 3,4 tonn!). I motsetning til konkurrentene kom Pajero med selvbærende karosseri. Hjulopphenget er også uavhengig, noe som ikke er vanlig på slike biler. Det sikrer høy komfort og moderne kjøreegenskaper.

InteriørEnkelt og funksjonelt, men også godt utstyrt. Mange eksemplarer, testbilen inkludert, ble levert med skinninteriør. Dette løfter helhetsinntrykket mange hakk over de primitive konkurrentene med stoffseter. Nærmere japansk Range Rover kommer du ikke.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer