For SSUen skal være ekstrem, og ser også slik ut. Mitsubishi har puttet en 2,5-liters V6, lagt på en turbo på hver sylinderrekke, og SSU greier med denne pustehjelpen å blåse ut 310 (!) hestekrefter av motoren. Dertil er bilen selv om den har høy bakkeklaring ekstremt bred, for eksempel er den nesten 10 cm bredere enn kjempebilen Chevrolet Suburban.
Sportsbil med senterdør
5 bøtteseter fra Recaro skulle sørge for at selv baksetepassasjerene kan ha glede av at sjåføren legger godvilje, firehjulstrekk og 310 hestekrefter ned i bakken på svingete veier via dekk som neppe er lagervare hos Dekkmann; Goodyear 295/50R20.
Og skulle det gå for fort i svingene, kommer passasjerene enkelt ut gjennom foldedører på midten. Bakdørene åpnes bak- og utover, og det er ingen B-stolpe i SSU. Om SSU blir en realitet? Neppe i den formen den ble presentert i Detriot, men konseptet er nokså unikt med høy bakkeklaring og overflod av krefter. Og drivlinjen har Mitsubishi produksjonsklar.
Tekniske spesifikasjoner:
Lengde: 460,0 cmBredde: 202,2 cmHøyde: 160,0 cmAkselavstand 283,5 cmBakkeklaring 26 cmSSU har kontinuerlig firehjulstrekk og femtrinns automatisk gearkasse.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger