Med det nye utstyret på plass, og ett prishopp som de fleste vil mene er en justering, er Corolla 1,6 Sol klart mer konkurransedyktig. Det er imidlertid ikke alltid det hjelper å slenge på mer utstyr for at en bil skal klatre i favorittrangeringen.
Komforthopp
Det dybdejusterbare rattet gjør stor forskjell, det føles som man kan orke en dobbelt så lang kjøretur med en fornuftig sittestilling og en sittestilling som kan endres underveis. Alt blir bedre når rattet kan trekkes nærmere lårene får bedre hvile, ryggvinkelen er mer behagelig samt at armene får jobbe i bedre vinkler.
Også et par andre småting hjelper til for å øke komforten. Setevarmen er nå blitt individuell for setene foran, tidligere kunne bare sjåføren eller begge forsetene få tilgang til denne hverdagsluksusen. En annen detalj som hjelper både for komfort og for trafikksikkerhet er at radio/Cd nå har fått rattbetjening.
Som tidligere
Kjøreegenskapene er det vanskelig å merke noen forskjell på, og Toyota har heller ikke opplyst om det er gjort endringer som skulle påvirke disse. I forhold til konkurrentene betyr det at den henger litt etter i styre- og bremsefølelse, og at den er litt mer rampete i oppførselen når den presses eller veien er ujevn.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger