Forrige C-klasse var først og fremst en komfortabel bil. Det er til en viss grad også nye C-klasse, men uten at det går nevneverdig utover komfortnivået, har man klart å addere en god dose kjøreglede. Både balanse og styrerespons er bra. CLCs ytre antyder at dette er en sportslig bil. Det stemmer ikke helt med det inntrykket vi sitter igjen etter å ha kjørt den noen dager.
Ny styring
Men visse forbedringer er det gjort sammenlignet med forgjengeren, hvis du bestiller sportspakken til om lag 20.000 kroner som satt på vår testbil. Da får du nemlig den nye styringen som har høyere utveksling utenfor senterposisjonen. I tillegg får du sportsunderstell og 18-tommers aluminiumsfelger. Med tanke på at aluminiumsfelger ikke er standard på denne bilen i det hele tatt, er 20.000 er grei pris. I tillegg følger det med noen visuelle detaljer i interiøret.
Styringen er en klar forbedring sammenlignet med standardstyringen og gjør CLC rimelig kjapp i vendingene. I tillegg blir den mer lettmanøvrert i byen. Styrefølelsen går fra ganske dårlig til akseptabel, men vanlige C-klasse har klart bedre kontakt med fremhjulene.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger