Motor og kjøreegenskaper

Nye A4 Avant kan skilte med flotte kjøre- og bremseegenskaper. 2.0 TDI-motoren er mer enn sterk nok og Multitronic-girkassen er i hovedsak et hyggelig bekjentskap.

Publisert
Sist oppdatert

Det som først og fremst skiller nye A4 Avant fra sin forgjenger, er at den oppleves som større, tyngre, mer stabil og mer selvsikker. Samtidig er bilen bedre balansert, noe som har eliminert storparten av forgjengerens understyringstendenser. Nye A4 Avant oppleves derfor som svingvillig og offensiv. Samtidig oppfører den seg trygt og forutsigbart når grensene overskrides. Resultatet er en opplevelse av kjøreglede som sørger for at nye A4 i langt større grad enn sine forgjengere kan måle seg med bakhjulsdrevne konkurrenter også når det kommer til kjøreglede.

Godt grep

Hvis man kobler ut antiskrens-programmet (ESP) - noe som kan gjøres ved å holde knappen inne i fire sekunder - vil man finne ut at A4 Avant er blant de bilene som klarer seg best uten denne elektroniske skytsengelen. De fire dekkene produserer et meget godt sideveisgrep i sving, samtidig som det hele oppleves som uvanlig forutsigbart og udramatisk når det først slipper. Ikke nok med det; bakhjulene har en imponerende evne til å bite tak i underlaget igjen så snart føreren besvarer bakhjulsskrens med motstyring.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer