Nøkkelhullet er fortsatt på venstre side av rattet. Motoren våkner til liv med en masse metalliske lyder og hadde ikke bilen vært helt ny, ville vi kanskje vært litt skeptiske. Det roer seg fort og instrumenteringen forteller at det bare er å ta det med ro til både vann og olje, som har hver sin temperaturmåler, har oppnådd driftstemperatur. Vannet blir fort varmt, men oljen krever mer tid.
Vanvittig trykk
Når man er klar for å gi full gass bør man holde i rattet og virkelig følge med på hva som skjer. Du trykkes hardt inn i seteryggen mens turtellernåla jager oppover skalaen i voldsomt tempo. Omtrent på 5.000-merket setter motoren inn sluttspurten og freser ned til 7.500 omdreininger. Når neste gir legges inn faller turtelleren tilbake til 5.000-merke og akselerasjonen fortsetter. Den nye sekstrinns girkassen er suveren og kun små bevegelser med hånda er nødvendig for å legge inn neste gir. Det analoge instrumentet ute til venstre er bare tullball med sin gradering med 50-kilometers intervaller. Det er uoversiktelig og gir kun en indikasjon på hvor fort det går. Den digitale fartsmåleren er mer presis og enkel og holde oversikt med. 100 kilometer i timen skal passeres på 4,8 sekunder og vi tror dette er en av de raskeste bilene vi har kjørt. Toppfarten oppgis også til 293 kilometer i timen.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger