Motor og kjøreegenskaper

Peugeot kommer med fire bensinmotorer og to dieseler. Vi har kjørt 2-literen koblet til en automatkasse som kanskje ikke er det vi ville brukt mest penger på.

Publisert
Sist oppdatert

Bensinmotorene finnes i effektene 117, 137, 160 og 211 hestekrefter. For de som vil velge diesel finnes en 1,6-liter med 110 hestekrefter og en 2-liter med 136 hestekrefter. 137-hesteren i testbilen ga fine ytelser, men automatkassa spolerte en del av opplevelsen.

Fire gir

Automatkassen er i stand til å "tenke" litt selv. Vi tror Peugeot hadde vært tjent med å gjøre den litt mindre lettlurt. Ved mye gasspådrag skal den liksom gire sportslig og ved mer forsiktig bruk av gasspedalen skal den gire tidligere og være mer komfortabel. Den tolker oss ofte feil og gjør innimellom noen ulogiske girskift. Den har også problemer med omstille seg fra sport til vanlig sjalteprogram. Alt dette medfører for eksempel at den rett som det er girer for sakte ned ved gasspådrag og girer for sakte opp når akselerasjonen er ferdig. Vi hadde mer suksess med å gire selv. Den funksjonen finner du til venstre i sjaltegaten. Sportsprogrammet er merket med en S og gjør at du konstant kjører å et høyere turtall. I tillegg har den et snøprogram. Utvalget av gir er også litt under dagens standard. 407 er utstyrt med en firetrinns kasse.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer