Motor og kjøreegenskaper

Megane CC er tyngre enn søsknene, og det er så vidt 1,6-literen holder i en bil av denne typen.

Publisert
Sist oppdatert

Det er ikke manglende spurt og turtallsvilje vi savner, vi savner mer krefter til å gjøre kjøringen avslappet. Til 1,6-literens fordel skal det sies at den trekker jevnt fra lave turtall og at den er støysvak.

115 hestekrefter og 152 Nm ved 4.200 o/min gir 0-100 km/t på 11,8 sekunder og en toppfart på 195 km/t. En vanlig Megane er nesten sekundet raskere til 100 km/t, og det er vekten som gjør utslaget.

Komfort

Det er utvilsomt komforten som har vært i fokus under utviklingen av Megane CC. Større ujevnheter har understellet ingen problemer med å svelge, og bilen oppleves svært komfortabel på motorvei. Komfortvalget gjør også at den krenger en del ved svingkjøring.

Skarpe dumper og dårlige vei har bilen større problemer med. Den typiske kabriolet-skjelvingen er tilstede, og bilen hiver en del på seg når dumpene kommer tett. Likevel setter Megane CC seg pent i mellomhøye hastigheter, og det er fullt mulig å nyte en frisk tur på yndlingsveien. Under de fleste forhold er svak understyring det første signalet du får om at sidekreftene begynner å få overtaket. Det er først når bilen presses helt mot grensen at den blir livlig på en ikke alt for konsekvent måte, og det er baksiden av den gode komforten.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer