Vi var oppriktig redd for at den store V6-motoren skulle bli vel tung å ha liggende helt fremme i tuppen på A3. Frykten var heldigvis ubegrunnet siden dette er en bil som oppfører seg svært bra selv etter at veigrepet er brukt opp. Den er ikke på noen måte i nærheten av Subaru Impreza WRX Sti, men det er likevel veldig bra. Så lenge veigrepet er der går den som på skinner, og litt over grensen kjenner du at bakhjulene slipper litt og hjelper til med gi riktig retning gjennom svingen. Vi ble i godt humør av å kjøre denne bilen på svingete vei.
Tøff motor
Dette er skikkelig tøft. Testbilen er utstyrt med en 3,2-liters V6-motor med hele 250 hestekrefter ved 6.300 omdreininger. Maksimalt dreiemoment er 320 newtonmeter, og er tilgjengelig fra 2.500 til 3.000 omdreininger. I praksis har ikke motoren noen spesielle sterke eller svake turtall. Den har et forholdsvis jevnt og godt drag over hele turtallsregisteret. Vi kan uten å tvile si at dette er en bil som triller lett og vil fremover. Selv med tilgang til dagens teknologi er det ikke alle biler som er slik. Toppfarten er 250 kilometer i timen og 0 til 100 kilometer i timen klarer den på 6,4 sekunder med DSG-girkassen (Direct Shift Gearbox). Ett tidel raskere enn du klarer med manuell kasse.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger