Vi må ta et forbehold, vi har kun kjørt på vinterføre. For noen biler er glatte vinterveier flatterende for hvordan kjøreegenskapene oppleves, men når bilene kommer på sommerføre er opplevelsen en annen. Oftest er det omvendt, og av og til dukker det opp biler som takler begge deler. Sportslige biler som 206 RC er ofte så godt balansert at de takler begge deler. Dekkvalg kan også være spesielt avgjørende vinterstid, på testbilen satte dekk med grovt og åpent mønster.
Håndterlig
Uten hjelp av turbo er det tatt ut 177 hestekrefter ved 7.000 o/min av den firesylindrede toliteren. Bortsett fra Toyota og Honda er det ingen andre som klarer å ta ut like mye effekt uten hjelp av turbo eller kompressor. I motsetning til Toyota og Honda leveres dreiemomentet svært jevnt fra lave turtall, og topper seg med 202 Newtonmeter (Nm) 4.750 o/min. Spesielt imponerende er det hvordan kreftene bygger seg jevnt opp gjennom turtallsskalaen, og det gjør bilen enkel å kjøre effektivt. For eksempel drar det godt av gårde i andregir fra 60 km/t og opp til 105 km/t. Førstegiret er også utholdende, på topp ved 7.000 o/min viser hastighetsmåleren rundt 65 km/t.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger