En 90 hestekrefters moderne dieselmotor gir Tourneo Connect krefter nok i de fleste situasjoner. Det skorter litt på kreftene i høye hastigheter, men det er for eksempel fullt mulig å gjennomføre veloverveide forbikjøringer i riksveifart.
Sterk og dyr
Dieselutgaven koster 25.000 kroner mer enn bensinvarianten, og selv om dieselmotoren er mer effektiv med hensyn til forbruk og fleksibilitet, er prisforskjellen så stor at bensinmotoren på 115 hestekrefter bør vurderes.
Med kun 90 hestekrefter tar det en god stund å komme opp i fart, 0-100 tar over 16 sekunder og toppfarten er moderate 154 km/t. Det er imidlertid bare halve sannheten, i en forbikjøringssituasjoner kommer et dreiemoment på 220 Newtonmeter (Nm) til unnsetning fra 1.750 o/min, og styrken gjør den akseptabelt rask for forbikjøringer.
Enkel
Før du triller i gang har du allerede fått klare signaler om at dette er en bil som i utgangspunktet er konstruert for nyttetrafikk. Det er mange positive ting med det, god oversikt og oppreist sitteposisjon for eksempel. Likevel skinner det gjennom at mange av løsningene som er valgt er valgt for å gjøre prisen spiselig for innkjøpssjefen, og ikke nødvendigvis bilen perfekt for sjåføren.
Les artikkelen gratis
Logg inn for å lese eldre artikler. Det koster ingenting, gir deg tilgang til arkivet vårt og sikrer deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker informasjonskapsler (cookies) og dine data til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger