Golf Sportline er tilgjengelig med åtte forskjellige motorer. Med bensindrift kan du velge mellom 75, 90, 102, 115 eller 150 hestekrefter. Med dieseldrift finnes det 75, 105 og 140 hestekrefter. Vi har kjørt 1,6-literen med 115 hestekrefter, en motor som passer bilen veldig godt.
Sterk og smidig
Motoren er ny og har direkte innsprøytning (FSI). Den trekker villig og har mer enn nok krefter til daglig bruk. Flere vil nok til og med klare seg med mindre effekt. Som et alternativ finnes det også en direkte innsprøytet 1,4-liter med 90 hestekrefter. Det vil i så fall spare deg for 25.000 kroner.
Effekten er 115 hestekrefter ved 6.000 omdreininger og dreiemomentet er 155 newtonmeter ved 4.000 omdreininger. Dette i kombinasjon med en lettsjaltet sekstrinns girkasse gjorde Golfen til et forholdsvis sportslig bekjentskap. Husk at GTI-modellen av Golf 3 kun hadde 115 hestekrefter fra en gammel toliters motor. Testbilen klarer 0 til 100 kilometer i timen på 10,8 sekunder.
Sportline
Sportline gjør at bilen minner en del om en GTI. På sportline er understellet senket med cirka 15 millimeter og bilen er utstyrt med stivere fjærer og dempere. Den sitter godt på veien og krenger lite. Understellet er veldig likt det som sitter i A3 og har ingen store nykker. Presser du bilen hardt reagerer den med kontrollert understyring.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger