Kreftene er tilgjengelig fra svært lave turtall, og holder seg godt over et relativt bredt område. Det har mye å si for kjørekomforten, ingen febrilsk leting etter riktig gir er nødvendig når muligheten for å passere traileren foran byr seg.
Gode kjøreegenskaper
Jobben Jaguar har gjennomført for å fjerne ulempene ved forhjulsdrift har imponert oss tidligere, også i dieselutgaven fungerer forhjuldrift godt. Det er lite konflikter i forbindelse med at styring og fremdrift besørges av samme hjulpar, spesielt har styringen beholdt et høyt presisjonsnivå.
Det eneste som holder igjen litt på lysten å stupe inn i hver en sving er en litt myk fjæring. Det er mulig å få X-type med litt stivere fjæring for de som ønsker det, det er nemlig nok veigrep og balanse å forsyne seg av.
Dreimomentsterk
330 Newtonmeter (Nm) fra 1.800 o/min er solid fra en 2-liters motor. Det er kun BMW 320d og naturlig nok Ford Mondeo TDCI som kan vise til tilsvarende. Det er ingen hemmelighet at X-type og Mondeo deler på litt av hvert. Toppeffekten er 130 hestekrefter ved 3.800 o/min, og 0-100 km/t går unna på strategiske 9,9 sekunder. Like strategisk er nok den oppgitte toppfarten på 201 km/t.
For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn
Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.
Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.
Gå til innlogging medVi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.
Vi bryr oss om ditt personvern
Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.
Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger