Motor og kjøreegenskaper

Liker du Rover 75 men synes den er for komfortabel? Kjøp MG ZT, den er ikke fullt så komfortabel.

Publisert
Sist oppdatert

Komforttapet er greit for vår del, vi føler du får mer enn du taper på et strammere understell.

1,8-liter

I roadsteren MG TF dukker 1,8-literen opp med samme antall hestekrefter, men uten turbo. Motoren i MG TF er en sportslig turtallmaskin med relativt lavt dreiemoment. 1,8-literen i ZT har en helt annen karakter, den trekker godt fra 2.000 o/min, og leverer toppeffekten ved 5.500 o/min.

Vår opplevelse av kjøreegenskapene bærer preg av at store deler av testen ble gjennomført på glatt føre. Under disse forutsetningene var det helt greit å slippe å lete etter krefter på høyt turtall, den brede turtallsområdet med krefter tilgjengelig gjorde det til og med lettere å holde siget oppe på glatte veier.

Forbruket målte vi til 0,91 l/mil med mye landeveiskjøring. Det er for høyt. Oppgitt forbruk er 0,81 l/mil ved blandet kjøring.

Godt nok

MG-folket har ikke gjort større endringer med girkasse og styring. De brede dekken gjør at styringen føles mer direkte, men det er fortsatt litt for lite tilbakemeldinger til at det føles sportslig. Girkassen har fin utveksling, men heller ikke den er direkte nok til å følge opp det sportslige inntrykket ZT gir.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer