Motor og kjøreegenskaper

Kjøreegenskapene er godt tilpasset mellomklassen, med høy grad av komfort kombinert med godt veigrep.

Publisert
Sist oppdatert

På toppen kommer en dieselmotor som fullt ut gjør jobben sin, og plasserer Vectra i klassen for komfortable milslukere.

Ikke av

Et av de beste ESP-systemene vi har erfart sitter i Vectra. Systemet bremser inntil tre hjul ved skrens, og tillater mye før det griper inn. Svært få vil merke den usynlige hjelperen som gjør Vectra til en mye tryggere bil.

De fleste fabrikanter gir føreren fortsatt muligheten til å skru av ESP-systemene ved behov. Slik er det ikke i Vectra, du må eventuelt inn i sikringsboksen for å koble ut systemet. Det er to problemer knyttet til dette; for det første kan bilfabrikantene skjule modeller med håpløse kjøreegenskaper bak elektronikk, og for det andre er det en smule arrogant overfor oss nordboere som av og til må kjøre på ubrøytet vei vinterstid.

Godt skjult

Skulle Vectra inneha lurvete kjøreegenskaper på noen områder er de svært godt skjult. Sjelden kjører vi mellomklassebiler som så forutsigbart og selvfølgelig takler å bli presset inn i vel trange svinger, og som når motorveien dukker opp, serverer god komfort like selvfølgelig.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer