Motor og kjøreegenskaper

Motoren er deilig og firehjulstrekken fungere som lim. Likevel er det noe som skurrer.

Publisert
Sist oppdatert

Svært få biler kan hamle opp med en motorsterk bil med konstant firehjulstrekk når det gjelder effektiv kjøring på svingete vei. Selv om vi antagelig kjører raskere med Passat W8 enn med de fleste andre biler, er det vanskelig å få den helt gode følelsen.

Fortjener tillit

Problemet er at vag styring og at bremser uten den helt store følelsen automatisk får deg til å holde litt igjen. Vi fryktet at den store motoren skulle få den allerede understyrte Passaten til bare å ville gå rett frem. Jobben som er gjort med understellet kombinert med konstant firehjulstrekk basert på en Torsen-differensial gjør W8 til den Passaten som er mest glad i svinger.

Det er en deilig følelse å kunne rette opp bilen med gasspedalen, og når du er blitt vant til Passatens oppførsel er det utrolig hvor mye motorkraft Passaten tåler i utgangen av en sving.

Forbikjøringsrakett

I vanlig landeveishastighet har automatgirkassen valgt femtegir, og motoren rusler lydløst rundt så vidt over tomgangsturtall. Plutselig oppstår det en mulighet for å kjøre forbi traileren som ligger foran. Med gassen i kickdown-posisjon velger, om enn noe tregere enn ønskelig, automatgirkassen andre gir – og du er forbi på et blunk.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Les mer