Motor og kjøreegenskaper

Med 173 hestekrefter suser jeg av gårde på motorveien.

En norsk motorvei med tilhørende norsk fartsgrense er under en tredjedel av hva Hayabusa er kapabel for. Men selv om Hayabusa er råsterk, er den samtidig snill: Her finner du ikke en vanvittig effektutblåsning på turtall over 10.000 o/min eller en illsint motor som krever at du ligger i laveste gir. Motoren fra Suzuki trekker jevnt og godt på alle turtall og på alle gir. Og i sjette gir ligger turtallsnålen og hviler seg behagelig og vibrasjonløst på 3.000 o/min.

Behagelig sittestilling

Du sitter også behagelig. Til tross for at vindskjermen er så lav at den skygger for instrumentene når du sitter i oppreist stilling. Dette bærer vitnesbyrd om at Hayabusa er en sykkel som er konstruert for helt andre hastigheter, og i slike hastigheter ligger du mer enn du sitter. Allikevel -- det føles slettes ikke galt å sitte i en mer oppreist ”touring-stilling” på GSX1300R.

En annen ting du kan notere deg bak øret, er at salen inviterer deg til å ta med din kjære på turen. Et opphøyd passasjersete med bøyle til å holde seg fast i, skaper et relativt romslig og komfortabelt miljø for passasjeren.

For å fortsette å lese denne artikkelen må du logge inn

Denne artikkelen er over 100 dager gammel. Hvis du vil lese den må du logge inn.

Det koster ingen ting, men hjelper oss med å gi deg en bedre brukeropplevelse.

Gå til innlogging med

Vi bruker aID som innloggings-tjeneste, med din aID-konto kan du enkelt logge inn på alle våre sider som krever dette.

Vi bryr oss om ditt personvern

Dinside er en del av Aller Media, som er ansvarlig for dine data. Vi bruker dataene til å forbedre og tilpasse tjenestene, tilbudene og annonsene våre.

Vil du vite mer om hvordan du kan endre dine innstillinger, gå til personverninnstillinger

Les mer